vlkova modelářská stránka

zpět na hlavní stránku


letadlo Drenalyn 500mm

Připomíná kryt WC mísy. Lze postavit za 5 hodin. Létá jako po másle, leč trošku se musí řídit. Nevisí :o(
při tomto pohonu a hmotnosti 260g. Zcela je využito vybavení z Ticholetu (RC + pohon + aku).
Bez baterek hmotnost cca. 160g, baterky unese i 150g těžké, standard je 100g 7×600NiMh.

pdf plánek na 600mm "záchodovodeskolet" neboli "LaTrýnalyn" v řeči francouzské...
kóty je nutno, ale také lze snadno, přepočítat na 500mm, protože:
křídlo a kýlovka 3mm tlustý climapor, dodává se v deskách šířky 500mm
trup 20mm tlustý z desky Bachl XPS20
výztuhy nosníček 3×6mm tvrdé dřevo zbylé z konstrukce létacích draků (český uhlík :o)
motorová přepážka 2×3mm zelinářská překližka slepená disperzním lepidlem
platka pod baterky a páky na elevony 3mm zelinářská překližka
lepeno Purex Rapid, 3M křížová páska, lakýrnická zakrývací páska, disperzní lepidlo
FSK dvoulistá vrtule, převod Horst 1:4, MIG 280 Racing, JES110, 7×600NiMH Graupner
vysílač s mixem elevony - na samokřídla, přijímač min. 3kanálový, serva 2×HS-55
"blimpy" neboli bazmeky se šroukem na pákách serv jsou ze svorkovnice do plošných spojů

To co je na plánku označeno jako "centrage", to je poloha těžiště měřeno od hrany křídla. Po přepočtu na 500mm vychází na 133-138mm. S takto nastaveným těžištěm Drenalyn letěl hned na poprvé velmi civilizovaně.
Po několika přistáních byl vyztužen čumáček Drenalyna v místě připevnění motoru 2mm lehkou balzou. Praskal, potvora. Dále bylo upraveno vyosení motoru na 3° doprava a 7°dolů. A taky provedena kamufláž v barvách města Kuřimi.
Daný kus padl za oběť přílišné rychlosti 300kového pohonu. Uletěl rychle mimo čitelnost polohy a skončil řízeným pádem.
Po přestavbě (generální opravě), během které byly využity nepoškozené díly z původního kusu, byla na závěr provedena pouštní kamufláž v barvách sovětského letectva. Možná příjde na řadu i kabina a pilot.

Pořadí pohonů pro Drenalyn 500mm:
(pozn.: aku mají něco za sebou, žádný pohon "nevisí")
"noname" 300, MPJet standard 5:1, GWS 2listá 9"×5", JES110, 7×1000NiMh Graupner červené, 8min, "ty máš stíhačku?" (i přes nadváhu)
MIG280Racing, Horst 4:1, FSK 3listá 236/230, JES110, 2S700 LiPol, ? min, naprosto parádní (cca. o 50g hubenější)
MIG280Racing, Horst 4:1, FSK 3listá 236/230, JES110, 7×600NiMh Graupner zelené, 8min
*MIG280Racing, Horst 4:1, FSK 2listá 236/230, JES110, 7×600NiMh Graupner zelené, 10min, lze pěkně akrobatit
"noname" 300, MPJet standard 5:1, GWS 2listá 9"×5", JES110, 6×600NiCd P&C modré, 5min
MIG280Racing, MPJet standard 4:1, GWS 2listá 9"×7", TMM0810, 7×600NiMh Graupner zelené, 12min
MIG280Racing, Horst 4:1, FSK 2listá 236/230, JES110, 7×1000NiMh Graupner červené, 15min, lze omezeně akrobatit (cca. 50g navíc)
MIG280Racing, Horst 4:1, FSK 2listá 236/230, JES110, 6×600NiCd P&C modré, 8 min, lze se plížit vzduchem
* standardní pohon, vyzkoušen jako první

103_0317.jpg

103_0319.jpg

103_0321.jpg

103_0323.jpg 103_0324.jpg

103_0325.jpg

103_0326.jpg

103_0329.jpg

107_0702.jpg 112_1225.jpg

další možná a potřebná inspirace:
La page officielle de la Drenalyn zde je celosvětový zdroj tohoto nápadu
Micro-models velmi detailně ilustrovaný popis stavby Drenalyna z francouzácké stavebnice
Fly Electric pro změnu anglická stránka o tomtéž
RC web konečně taky něco česky...