vlkova modelářská stránka

zpět na hlavní stránku


Dvojplógr

Cvičný dvojplošník s prostorovým trupem a deskovými křídly.
Zadání bylo rychle postavit dvojplošník, který by sloužil k prvnímu létání s dvojplošníkem.
Dvojplošníky mají hmotu rozloženou velmi blízko těžiště a chovají se tudíž jinak, než jednoplošníky.
Tohle éro je vhodné pro toho, kdo už umí jednoplošníky, ne pro úplný začátek.
Vzorem bylo házedlo, které vzniklo nakreslením od oka hůře vidícího pilota posilněného slivovicí.

výkres dwg výkres pdf v měřítku 1:1

Letové zkušenosti:
nastavení vysílače EXP -40%, D/R 70%
pří záletu bylo nutné přepnout na 70% výchylky
je sice třeba pořád řídit, ale letadlo se odvděčí klidným pohodovým letem
vrtule oranžová GWS 8"×6" byla nahrazena šedou APC 9"×3.8" a je to poznat!
Dvojplógr letí na cca. 40% plynu ustálený let, plný plyn stoupá kolmo do nevidím
při lehkém poletování stačí 3S640 baterky na 14 minut motorového letu

TTD:
trup délky 650mm, rovina motoru a VOP 50mm nad dolním křídlem
obě křídla rozpětí 700mm, hloubka 130mm, vzdálenost 140mm, bez stupnění,
úhel nastavení 0°, úhel seřízemí 0°, náběžka 120mm od čenichu
VOP r= 250mm, stabilizátor 60mm, výškovka 40mm
SOP v=150mm, kýlovka 30-60(nad trupem) mm, směrovka 40mm
výška podvozku 120mm
hmotnost včetně baterek 240g
napájení LiPol 3S 640 Kokam
regulátor MGM easy 12
motor AXI2208/34, vrtule APC 9"×3.8", vyosení doprava a dolů
přijímač REX-5
serva 2×GWS Naro (S,V)

Materiály použité při stavbě:
potah trupu: 3mm CLIMAPOR Extrupor
křídla, vzpěry, VOP: 4mm THERMOPLAN
SOP: 5mm CLIMAPOR Polypron
panty VOP a SOP: izolepa
výplet: 0,8mm uhlík
výztuha výškovky: 1×4mm uhlíkový pásek
přepážka lože motoru: EPP + 3mm "zelinářská" překližka
páky kormidel: 1mm překližka
podvozek: osa uhlík 2mm, nohy uhlíková trubka 3mm s drátěnými L úhelníky, kola Najman 53mm
ostruha: bambusová špejle
náhony SOP a VOP: 2mm uhlík bez vodítek
nátěr: stříkaný Balakryl

Postup stavby:
1. večer - základ draku
vyříznout jednu bočnici, podle ní pak druhou
vyříznout zářez na VOP
vyříznout SOP a VOP, přepážky
slepit bočnice a SOP
vlepit přepážky do trupu
uříznout a přilepit křídla
vlepit VOP
uříznout odhadem horní potah trupu a nalepit
2. večer - drak hotov
oříznout horní potah trupu "na pěkno"
vyříznout a vlepit mezikřídelní vzpěry
vlepit výplet; u trupu vzadu, u vzpěr vpředu, svázat nití a slepit v místě křížení
nařezat a vlepit díly podvozku, ostruhy
3. večer - barvičky
dle vkusu každého soudruha
4. večer - osazení

vlepit páky, připravit táhla
serva prostrčit výřezy do trupu a přilepit tavnou pistolí zevnitř trupu
potom teprve vlepit přepážku na zpevnění trupu v místě serv
přišroubovat motor, zkusit těžiště bez baterek a s baterkami
nalepit suché zipy pro přijímač a baterky

102_0234.jpg 102_0236.jpg 102_0238.jpg 102_0239.jpg 102_0240.jpg
102_0241.jpg 102_0242.jpg 102_0244.jpg 102_0245.jpg 102_0246.jpg
102_0247.jpg 102_0248.jpg 102_0250.jpg 102_0251.jpg 102_0252.jpg

fotografie jsou ještě s původní vrtulí