vlkova modelářská stránka

zpět na hlavní stránku


THOABAN

Při nákupu akumulátorové vrtačky ze slevy v OBI s cílem získat takto za asi 360Kč nový 10čl do staré vrtačky + novou vrtačku mi tato zbyla zcela bezprizorná. Anžto měla pouze vypínač místo plynulé regulace, padlo rozhodnutí "vykuchat". Získal jsem nový motor třídy Mabuchi RS550-PC, alias 600/12V. Po prohlédnutí mnoha MB webových stránek padla volba na loď Thoaban fy Gregor.

TTD:
rozměry cca 90×30×30cm
doporučený výtlak 2kg
pohon 600

Dle návodu jsem do lodi přidal:
motor z akuvrtačky 600/12V (JIN DING JD 550)
lodní šroub Graupner 3list 38mm
obousměrný regulátor DSYS MD30DCR
10NiCd 1700SCR (používám ty do Svista)
kormidelní servo HS311
přijímač Rex5MPD
lepidla dle návodu
"hochdruckschmier" či jak se jmenovala vysokotlaká vazelína ve spreji od Marka Kuřim na hřídel
pojišťovač závitu na lodní šroub a kontramatku taktéž od Marka

Stavba:
Zatím je loď ve stádiu zalepeného a osazeného plováku, což znamená, že může jezdit. Tužkou naznačený obrys na plováku neseděl s tvarem paluby, proto bylo potřeba po vystřižění a slepení mezeru dotěsnit silikonovým tmelem. Tato úprava je však popsána v návodu. Do trupu byla navíc vlepena příčná tlumicí výztuha v podobě špalíku EPP, což má za následek omezení hlučnosti lodi.

Jízda:
Zkušební jízda byla provedena na 150m dlouhém rybníku u továrny (viz foto) s přidáním druhého akupaku jakožto balastu pro dovážení lodi. Zkušební výtlak byl 1050g loď, 2×550g aku, celkem 2150g. Chování lodi na hladině bylo naprosto skvělé při "oleji" i cca. 3cm vlnách a silnějším větru, malé i plné rychlosti. Celková doba na jeden akupak byla cca. 40minut, celkem tedy při zajíždění padlo 80minut na vodě. Regulátor hospodařil s nábojem baterií tak, že jej bylo možno využít "do mrtě". Žádné trable s přisáváním vzduchu ke šroubu, voda se odtrhávala od trupu pěkně podél hran, dovnitř neteklo.

Dostavba:
Přidána trocha lodní bižuterie, díly původní stavebnice byly nahrazeny lepšími od totožného výrobce. Jedná se zejména o sadu "Doplňky na lodě" obsahující: houkačku, kotvu, 2 průvlaky, 4 úvazníky, kormidelní kolo, sadu dílů na reflektor. To vše za 113Kč u Reicharda. Také záchranné kruhy jsou nové. Porovnání kvality odlitků ve stavebnici a těchto dílů je tak 100:1. Nerozumím důvodu proč do stavebnice jsou dodávány značně nekvalitní odlitky a přitom tatáž firma dodává separé v balíčku velmi slušné zboží za dobrou cenu.

Programování vysílače Optic 6:
kormidlo: kanál 1 (křidýlka u letadla)
motor: kanál 2 (výškovka u letadla), protože má osazeny pružiny pro vracení do neutrálu
přednastavené chody motoru: přepínač SW-4 pro letové režimy
motor stop: poloha NOR (dole) - nic
pomalu vpřed: poloha ST-1 (uprostřed) - aktivována funkce CAMB, nastavení kanál 2 výchylka +25%
poloviční vpřed: poloha ST-2 (nahoře) - aktivována funkce LAND, nastavení kanál 2 výchylka +35%
Vysílačka sečítá hodnotu z polohy páky a hodnotu z funkcí ovládaných SW-4. Takže lze zařadit přednastavený chod vpřed a jen kormidlovat, přičemž páka motoru normálně reaguje.

 

107_0706.jpg 107_0707.jpg 107_0708.jpg 107_0710.jpg
rybnik1.jpg DSC_5243.jpg IMG_6009a.jpg IMG_6011a.jpg